#

ECE R-80

#

ECE R-80 BÜYÜK YOLCU TAŞITLARININ KOLTUKLARI VE BU TAŞITLARIN KOLTUKLARININ VE BAĞLANTILARININ DAYANIMI ONAYI

ECE R-80, Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu (UNECE) tarafından otomotiv endüstrisi için yayınlanan bir düzenlemedir. UNECE'nin 18 Şubat 2020 itibarıyla 56 üye ülkesi bulunmaktadır. ECE R-80, büyük yolcu taşıtlarının koltukları ve bu taşıtların koltuklarının ve bağlantılarının dayanımı onayı gereksinimlerini tanımlamaktadır.

TESTTURK A.Ş. ECE R-80 büyük yolcu taşıtlarının koltukları ve bu taşıtların koltuklarının ve bağlantılarının dayanımı onayı hizmeti yanı sıra, farklı regülasyon alanlarında da hizmet vermektedir.

ECE R-80 kapsamında belirtildiği gibi, Yönetmelik aşağıdakiler için geçerlidir:

1.1.Bu Yönetmelik aşağıdakiler için geçerlidir;

(a) Araçlarda öne bakan montaj için yolcu koltukları. Kategoriler M2 ve M3, Sınıf II, III ve B1

(b) Yolcu koltuğu ankrajları ve koltuk montajı bakımından Sınıf II, III ve B1 sınıflarının M2 ve M3 kategorilerindeki araçlar.

(c) Arkaya bakan koltuklar veya bu koltuklara takılan herhangi bir koltuk başlığı için geçerli değildir.

1.2. Üreticinin talebi üzerine, 17 sayılı yönetmeliğe uygun M2 kategorisindeki araçlar bu yönetmeliğin gereklerini yerine getirmiş sayılır.

1.3. Bazı koltukların paragraf 7.4'te belirtilen istisnadan yararlandığı araçlar. 14 sayılı yönetmeliğe göre bu Yönetmelik onaylanır.

1.4. M2 (Sınıf II, III ve B) ve M3 (Sınıf II, III ve B) kategorilerindeki araçlarda yana bakan koltukların takılması yasaktır.

1.5. Üreticinin talebi üzerine ve Akit Tarafın Tip Onayı Kurumunun yanı sıra Teknik Servis ile mutabakata varılarak, M3 kategorisindeki (Sınıf III veya B) araçlar için teknik olarak izin verilen maksimum yüklü kütleye sahip bir onay verilebilir. 10 tonu aşan, yana bakan koltuklarla, bu yana bakan koltukların, aracın arkasında 10 koltuğa kadar entegre bir salon oluşturacak şekilde gruplandırılması şartıyla. Bu tür yana bakan koltuklarda en azından bir baş desteği ve 16 No.lu Yönetmeliğe göre tip onaylı geri sarmalı iki noktalı bir kemer bulunacaktır. Ayrıca, emniyet kemerlerinin bağlantıları boyut ve mukavemet gereksinimlerine uygun olacaktır. 14 No'lu Yönetmelikte belirtilenlere dayanmaktadır. Ancak koltuğun öne değil yana dönük olduğu dikkate alınacak ve bu esasa göre test ve muayenelerden feragat edilmeyecektir. İletişim belgesi (Ek 2), bu paragrafa göre yana bakan koltuklara izin verildiğini belirten notu içerecektir. Bu tür onaylar, 1 Kasım 2014 tarihinden itibaren veya yana bakan koltuklar için tek tip test hükümlerinin (yani bu Yönetmelik) ve ayrıca bu tür koltuklar için emniyet kemeri bağlantılarına ilişkin hükümlerin (yani, Yönetmelik No. 14) ve emniyet kemerli araçlar (yani, 16 No'lu Yönetmelik), hangisi daha önceyse.

1.6. Paragraf 1.4. kamu düzeninin korunmasından sorumlu silahlı kuvvetler, sivil savunma, İtfaiye ve kuvvetler tarafından kullanılması amaçlanan ambulanslar veya araçlar için geçerli olmayacaktır.

1.7. Paragraf 1.4. teknik olarak izin verilen azami yüklü ağırlığı 10 tonu aşan M3 (II, III ve B sınıfı) kategorisindeki araçlar için 7.4. fıkranın gerekleri dahilinde yana bakan koltuklu araçlar için geçerli olmayacaktır.

Paylaş:

Müşteriler ne diyor?

İşte müşteri yorumları...

#

Ücretsiz teklif isteyin

Teknik uzmanlarımızdan cevap ve tavsiyeler alın!